Geologiskt forum online

Klicka på den årgång du är intresserad av. Starta sedan nedladdningen genom att klicka på det nummer du vill läsa.
Letar du efter en särskild författare, eller en artikel om något särskilt ämne? Använd sökfunktionen. Skriv in ditt sökord i rutan till höger och klicka på förstoringsglaset.

2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016   2017   2018   2019
 2000   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009
 1990   1991   1992   1993   1994   1995   1996   1997   1998   1999

Ett gott och blandat nummer med en presentation av årets geolog 2007, presentation av nya styrelsemedlemen Vivi Vajda och flera intressanta artiklar om allt från Expedition Campbell Island - jakten efter Krita-paleogengränsen till texten om hur paleomagnetiska data kan användas i förståelse av Jordens magnetfält och när det kan bli dags för nästa polbyte.

Med temat Jordens Energi är Geologiskt forums höstnummer rykande aktuellt. Geovetenskaplig kunskap spelar en nyckelroll när jordens samhällen vill lösa problem kopplade till energins konsumtion och produktion. Numret distribueras i samband med Geologins Dag över hela landet.

Detta är ett trevligt nummer med ett gott och blandat innehåll: Från planeten Mars till Älgön och Brattön i Bohuslän - och en hel del spännande, både geologi och historia däremellan.

Ett maffigt temanummer om klimat i ett geovetenskapligt perspektiv!

Geologiska föreningen